ثبت نخستین شکست استقلال در رقابت‌های لیگ برتر سرآغاز یک چالش اساسی برای کادرفنی استقلال به ویژه جواد نکونام بود.

تحلیل هواداران از بیانیه باشگاه استقلال / ابقای نکونام یا معرفی سرمربی جدید؟

به گزارش قدس آنلاین، واقعیت این است که نکونام انتظار مدیران و هواداران را برآورده نساخت تا خیلی زود صدای پروژه کنار گذاشتن او کلید بخورد. البته که استارت پروژه  برکناری نکونام زیاد دور از انتظار نبود، چون از همان ابتدای فصل نیز کدورت‌های جدی میان برخی اعضای هیئت مدیره استقلال و سرمربی تیم وجود داشت اما پادرمیانی برخی چهره‌ها  سبب شد صلح موقتی میان نکونام و هیئت مدیره شکل بگیرد البته در این بین نکونام تعهد داد برخی اصلاحات را در پروسه کاری خود به وجود بیاورد تا نشان دهد پلن متفاوتی نسبت به فصل قبل دارد با وجود این، مدیران ارشد هلدینگ خلیج فارس قدری در مواضع خود تجدیدنظر کردند تا نکونام فرصت جبران داشته باشد.

اما سرمربی استقلال باوجود وعده برای تغییر رفتار خود دوباره با همان سبک فصل قبل وارد مسابقات شد. نکونام از میان دستیاران فصل قبل خود تنها هاشمی نسب را کنار گذاشت در حالی که قرار بود دو دستیار با دانش خارجی به ترکیب تیم ملحق شوند اما نکونام با خلف وعده به نوعی به مدیران نشان داد خبری از تغییر نیست.

با وجود پیغام و پسغام‌های پرشمار نکونام حاضر به تغییر نبود و در اقدامی عجیب‌تر با کنار گذاشتن  زیلیکیچ به نوعی شمشیر را برای مدیریت از رو بست تا نشان دهد قصد کوتاه آمدن ندارد، متلک انداختن نکونام به سمیعی در کنفرانس خبری بعد از بازی با ملوان از دیگر تنش‌هایی بود که از سوی نکونام شکل گرفت تا مشخص شود رابطه شکرآب شده میان سرمربی و مدیریت به این زودی‌ها بهبود پیدا نخواهد یافت.

حالا از گوشه و کنار خبر می‌‎رسد مدیران هلدینگ خلیج فارس تصمیم خود را گرفتند و می‌خواهند به این همکاری پایان دهند تا شانس استقلال و سرمایه گذاری در نقل و انتقالات با تداوم حضور نکونام از بین نرود.

گفته می‌شود مدیران ارشد هلدینگ خلیج فارس در روزهای اخیر با گزینه‌های مختلف خارجی، یعنی یک سرمربی ایتالیایی و احتمالاً کروات به گفت وگو پرداختند تا در صورت توافق نهایی مدیریت فنی استقلال را به یک از آن‌ها بسپارند.

جالب اینکه در شرایطی که انتظار می‌رفت رسانه رسمی باشگاه خیلی زودتر از این‌ها به حواشی و شایعات واکنش نشان دهد، اما بالاخره دیروز اطلاعیه‌ای توسط استقلالی‌ها منتشر شد.البته اینکه استقلالی‌ها صراحتاً شایعات مربوط به تغییر سرمربی را تکذیب نکرده‌اند، خود جای سوال دارد. موضوعی که باعث شده هواداران به دو جبهه تقسیم شوند و هر کسی، برداشت متفاوتی از این بیانیه داشته باشد.

عده ای اعتقاد دارند این بیانیه به معنای ابقای جواد نکونام بوده و او به کارش در استقلال ادامه می‌دهد و عده دیگری نیز نظر متفاوتی دارند. به هر شکل، در متن این اطلاعیه آمده است:

تیم فوتبال استقلال در آستانه شروع رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا با حفظ آرامش کامل، تمرینات آماده‌سازی خود را با جدیت دنبال می‌کند و بدون توجه به گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای تنها به کسب موفقیتی بزرگ در تورنمنت پیش رو می‌اندیشد.

کادرفنی استقلال نیز در تلاش است با تلاش با تمرینات فشرده نقاط ضعف موجود در ساختار فنی تیم را برطرف سازد تا دغدغه هواداران در آستانه بازی‌های حساس لیگ نخبگان آسیا برطرف شود و بهترین نتیجه حاصل شود.

مدیران باشگاه استقلال نیز تمام توان خود را به کار خواهند گرفت تا مشکلات و موانع موجود در مسیر موفقیت تیم را برطرف سازند تا خواسته هواداران برای موفقیت تیم فوتبال استقلال در دسترس قرار گیرد و بهترین اتفاقات برای تیم فوتبال استقلال در قاره کهن رقم بخورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.